نحوه تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰

توفیق خیاط 1401/04/26

استاد و همکار محترم جناب موسوی وقتتون بخیر. عذر میخوام مصدع اوقاتتون میشم. در فرم تبصره ماده ۱۰۰، گردش دستگاه پوز یک مبلغی رو نشون میده. اما مبلغی که به عنوان مالیات مقطوع اعلام کرده واضحه دقیق وفق اون گردش نبوده. برای مثال فرض کنید دستگاه پوز ۲۰۰ میلیون گردش داشته. سیستم مثلا ۲ میلیون تومان رو مالیات مقطوع اعلام کرده. واضحه که این دو میلیون تومان مالیات براساس گردش کارتخوان نیست. چون فقط ۲۵ درصد از ۱۰۰ میلیون این گردش ، ۲۵ میلیون تومان مالیاتشه. حالا سوال اینه اگر ما این ۲۰۰ میلیون گردش کارتخوان رو به عنوان مجموع فروش کالا و خدمات درج کنیم، آیا سازمان بعدا الباقی مالیات رو به صورت متمم به ما ابلاغ میکنه؟؟!! آیا سازمان میتونه این مالیات مقطوع رو تایید کنه و کاری به گردش نداشته باشه؟! منظورم اینه اگر از اون میزان گردش کمتر اعلام کنیم و بعدا نتونیم دفاع کنیم، مگر سازمان میتومه بیشتر ازون میزان گردش کارتخوان مالیات اعلام کنه؟ ببخشید طولانی شد این موضوع رو در لایو ها ازش بحثی نشده. ممنون از تمامی زحمات شما.

تعداد جواب‌ها : 1

0

حمیدرضا موسوی 1401/04/26

سلام و عرض ادب و احترام
اولا شما اگر کل اون مبلغ در واقع گردش حساب شما در دستگاه پوز درآمد بوده ، حتما اعلام بفرمایید و کمتر از آن را اعلام نکنید.
در رابطه با مالیات مقطوعه که خودشو نشان می دهد، دو موضوع مطرح است :
1- خود شما می توانید این را افزایش دهید و قابل افزایشش وجود دارد . چه افزایش بدهید چه ندهید هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد، یعنی شما مشمول کتمان نمی شوید.
سازمان می آید بعدا بررسی می کند، امکان دارد به احتمال 90 درصد مخصوصا برای مشاغل خدماتی مثل وکالت، 90 درصد همونو تایید می کند و فرم را می پذیرد. اما همیشه این حالت متصوره چه گردش شما چه بالا باشه چه اگر گردش نداشته باشید چه دستگاه کارت خوان داشته باشید چه نداشته باشید در هر حال سازمان می تواند این را رد کند و برگه متمم برای شما صادر کند، بنابراین نگرانی خاصی در این خصوص برای شما وجود ندارد و شما کار خودتان را انجام دهید و برای اطمینان خاطر می توانید آن مبلغ دو میلیون تومان را افزایش دهید